سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلایل ریزش ابرودرخانم ها

نظر

Why Am I Losing My Eyebrows? | Northwest Hair Restoration

ریزش ابرو باعث می‌شود یک یا هر دو ابرو نازک شوند. این امر می‌تواند به دلیل عفونت، شرایط پوستی، تغییرات هورمونی یا سیستم ایمنی بیش فعال باشد. کمبود‌های مواد مغذی در بدن، آسیب‌های جسمی یا استرس عاطفی نیز می‌توانند باعث ریزش ابرو در خانم ها شوند که اصلا قابل تحمل نیست. در اولین قدم لازم است علت ریزش ابرو مشخص شود و سپس بهترین متد درمانی برای این عارضه، انتخاب گردد. درمان ریزش ابرو با کاشت ابرو، یکی از متدهای رایج و بسیار مفید است که در سال‌های اخیر، مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

آلوپسی آرئاتا

آلوپسی آرئاتا یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به اشتباه بخشی از سلول‌های بدن خود را دشمن می‌شناسد و به آن حمله می‌کند. آلوپسی آرئاتا رشد فولیکول‌های مو را کند یا متوقف می‌کند. انواع مختلفی از آلوپسی وجود دارد:

 

آلوپسی آرئاتا باعث ایجاد ریزش مو به صورت تکه تکه می‌شود.

Alopecia universalis که ناپدید شدن کلی مو در یک ناحیه را به همراه دارد.

آلوپسی فیبروز پیشانی که باعث ایجاد زخم در پوست سر و همراه با جوش و ریزش ابرو می‌شود.

کمبود مواد مغذی در بدن

بدن انسان به مواد مغذی و منابع انرژی همانند کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، چربی‌ها، اسید‌های آمینه و چرب، ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارد. برخی از این مواد، رشد مو را حفظ و بر روی آن تأثیر می‌گذارند. بنابراین کمبود هر یک از آن‌ها می‌تواند باعث ریزش مو شود. به طور مثال کمبود ویتامین A یا عنصر روی، می‌تواند رشد سلولی را کند کرده و مانع از تولید چربی مورد نیاز برای رشد مو‌ها شود. در نتیجه چنین اتفاقی، ریزش ابرو و مو را به دنبال خواهد داشت.

 

اگزما

اگزما نوعی التهاب پوستی است که خارش، قرمزی و تحریک بیش از حد پوست را به همراه دارد. از آنجا که فولیکول‌های مو در پوست تعبیه شده‌اند، اگزما ممکن است در رشد مناسب مو به ویژه در ناحیه ابرو دخالت کند.

 

پسوریازیس

پسوریازیس نوعی اختلال خودایمنی است که باعث می‌شود سلول‌های پوستی به سرعت تکثیر شوند و لکه‌های قرمز ضخیم و پوسته پوسته شدن همراه با درد شکل بگیرد. این امر فولیکول‌های مو را مسدود کرده و رشد آن‌ها را متوقف می‌کند.

 

درماتیت تماسی

درماتیت تماسی در اثر تماس با آلرژن یا یک ماده تحریک‌کننده سمی ایجاد می‌شود. ممکن است احساس خارش کنید یا احساس سوزش را تجربه نمایید. اگر ناحیه‌ای در نزدیکی ابرو‌های شما آسیب دیده باشد، التهاب ممکن است رشد مو را متوقف کند و در نهایت منجر به ریزش ابرو شود.

 

درماتیت سبورئیک

دانشمندان معتقدند که این بیماری ناشی از قارچ یا تولید بیش از حد روغن در پوست است. درماتیت سبورئیک حتی در ابرو‌ها باعث ایجاد شوره می‌شود و در موارد حاد ریزش ابرو را به همراه خواهد داشت.

 

قارچ

کینتوز تنه، معروف به کرم حلقوی،یکی از قارچ‌هایی است که ابرو را درگیر می‌کنند. این قارچ پوست را قرمز کرده و باعث خارش و برآمدگی و تاول می‌گردد. وقتی این لکه‌ها روی ابرو‌ها ظاهر می‌شوند، مو‌ها از بین ‌می‌روند و یک لکه طاس باقی می‌ماند.

 

مشکلات تیروئید

بیماری تیروئید یکی از دلایل اصلی ریزش ابرو است. غده تیروئید شما هورمونی را تولید می‌کند که سوخت و ساز بدن را تنظیم می‌کند. هنگامی که این غده بیش از حد یا خیلی کم هورمون تولید می‌کند، بدن شما از تعادل خارج شده و باعث اختلال در روند طبیعی رشد تعدادی از ارگان‌ها خواهد شد. یکی از این ارگان‌های طبیعی که مخل می‌شود، رشد مو است. کم‌کاری تیروئید همچنین می‌تواند باعث خستگی، افزایش وزن و مواردی از این دست شود در حالی که افراد مبتلا به پرکاری تیروئید غالباً دچار تپش قلب، ضعف چشم و کاهش وزن هستند.

 

استرس و اضطراب

استرس و اضطراب زیاد می‌تواند باعث ایجاد تغییرات فیزیولوژیکی از جمله کاهش سطح اکسیژن در بدن شود این امر به مرور ریزش مو‌های ابرو را به همراه خواهد داشت.

 

سالخوردگی

بالا رفتن سن در زنان و مردان باعث می‌شود تا هر دو گروه به مرور ریزش مو در سر و ابرو را تجربه کنند زیرا میزان استروژن در زنان و تستوسترون در مردان کاهش می‌یابد.

 

شیمی درمانی

برای نبرد با سرطان، شیمی درمانی به گونه‌ای طراحی شده است که سرعت تقسیم سلول‌ها را کند و حتی در موارد خاص متوقف می‌کند. این تأثیر بر روی فولیکول‌های مو در ناحیه سر و ابرو مشهودتر است.