سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع روش های زیباسازی و جوانسازی پوست

نظر

Should we use mesotherapy treatment if we want to rejuvenate skin?

تزریق ژل یک درمان زیبایی برای صاف کردن چروک ها یا اسکارهای فرو رفته در پوست است که معمولا برای پوست صورت استفاده می شود. همچنین برای پرتر نشان دادن لب ها نیز استفاده می شود. هنگامی که تزریق ژل انجام می شود، ناحیه مورد نظر بالا رفته و پر می شود، اما معمولا در طول زمان از بین می رود. به همین دلیل بعد از تزریق باید به برخی نکات توجه کنید.

 

انواع مختلفی از پرکننده های تزریقی وجود دارد از جمله

 

ژل های نسل قدیم یا پاژ، که حالت دائم یا نیمه دائم داشتند که از مواد مصنوعی ساخته شده اند، تزریق این ژل ها به علت ماندگاری طولانی جذاب بودند اما به این علت که مواد مصنوعی بودند عوارض بسیار زیادی داشتند که تزریق آن تقریبا در تمام دنیا ممنوع و منسوخ شده است.

ژل های هیالورونیک اسید طبیعی (Restylane، Juvederm، Stylage, Belotero, Teosyal) که مایع را به محل مورد نظر می رساند.

4 هفته قبل از درمان به تست آلرژی نیاز دارید.

 

کلاژن در طول زمان از بین می رود، اما دانه های پلاستیکی به طور دائم زیر پوست قرار می گیرند. برخی از پزشکان از پرکننده هایی استفاده می کنند که توسط اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) تأیید نشده است. برای انتخاب مناسب ترین راه حل مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

 

برای بعضی از پرکننده ها، پوست ابتدا با روش موضعی بی حس می شود. سپس یک جراح زیبایی یا متخصص پوست با یک سوزن، پرکننده را زیر پوست تزریق می کند. جلسه درمان حدود 15 دقیقه طول می کشد. برخی از پرکننده ها در جلسات تکراری چند هفته ای تزریق می شوند.

تزریق چربی

یک روش پیوند چربی وجود دارد که چربی ها را از ناحیه هایی از بدن که چربی بیش از حد دارد (مانند قسمت بیرونی ران) به ناحیه هایی که ممکن است فاقد حجم باشد مانند صورت، دست، سینه یا باسن تزریق می کند.

 

این روش کم ریسک و نسبتا طولانی مدت است و به خوبی تحمل می شود و نتایج طبیعی ایجاد می کند. هر سال هزاران نفر از افراد پیوند چربی انجام می دهند و از نتایج راضی هستند.

 

اما در نهایت باید در نظر داشت که ورود شیوه های جدیدتری مانند تزریق ژل های هیالورونیک اسید، به تدریج از رواج تزریق چربی کاسته. به ویژه که بسیاری از مراجعان که بعد از تزریق ژل از تصمیمشان پشیمان شدند تنها با تزریق یک آنزیم توانستند به حالت اولیه بازگردند، درحالیکه هنگام تزریق چربی چنین گزینه ای موجود نیست. اما همچنان در مواردی که به دلایل مختلف به تشخیص پزشک امکان تزریق ژل نیست از این شیوه استفاده می گردد.

بوتاکس

بوتاکس بیش از یک قرن است که شناخته شده و بیش از 50 سال است که برای اهداف پزشکی استفاده می شود. استفاده های اولیه آن برای تنبلی چشم (استرابیسم)، بلفارواسپاسم (عدم توانایی حرکت پلک ها در جهت های خاص) و دیس تونی رحم بود.

 

در سال 2002، برای بهبود و ریلکس کردن خطوط اخم در منطقه پیشانی بین دو چشم (glabella) مورد استفاده قرار گرفت و بر اساس برآورد داده ها که توسط شرکت Allergen انجام شده تا به حال بیش از 11 میلیون بیمار این روش را با موفقیت انجام داده اند.

 

در سال 2004، بوتاکس برای تعریق بیش از حد (hyperhidrosis) و در سال 2010 برای درمان سردردهای میگرنی مورد استفاده قرار گرفت. استفاده بی رویه از بوتاکس می تواند عوارضی در پی داشته باشد. با این وجود، اما اکثر پزشکان به فقط میزان مورد نیاز به بیمار تزریق می کنند.

 

بیماران باید بدانند که بوتاکس باعث جلوگیری از بیان حرکات صورت آنها نمی شود، بلکه صرفا به منظور جلوگیری از ایجاد خطوط اخم و خطوطی در صورت که عادت شده اند و ناخواسته هستند، استفاده می شود.

 

اگر بوتاکس به درستی انجام شود افرادی که آموزش زیبایی ندیده اند، متوجه آن نمی شوند، اما بیمار آرام تر و شادتر به نظر می رسد.

هایفو (HIFU)

یک پیشرفت قابل توجه در تکنولوژی و جایگزین غیر تهاجمی برای جراحی لیفتینگ پوست صورت و یک گزینه درمانی است. تنها درمان مورد تایید FDA برای بهبود خطوط و چین و چروک صورت و گردن است، و قابلت نفوذ به عمق دارد که قبلا فقط با عمل جراحی ممکن بود.

 

در این روش با قدرت سونوگرافی به راحتی پوست را لیفتینگ می کنند و استحکام می بخشند. سونوگرافی نوعی از انرژی است که به طور قابل توجهی نسبت به نورهایی مانند IPL و لیزر و یا انرژی برق (فرکانس رادیویی) متفاوت است. Hifu از سطح پوست محافظت می کند و نفوذ عمیق تر و دمای بالاتری از فرکانس رادیویی دارد به عنوان مثال برای درمان لایه های درم و قاعده ای که در آنها تضعیف ساختاری شروع می شود، استفاده می شود.

 

بافت در نقطه مورد نظر تا دمای 65 درجه سانتیگراد گرم می شود، گرمای حرارتی با بافت پوست ایجاد می شود که با ایجاد زخم و اصطکاک سلولی باعث تسریع بهبودی می شود و بلافاصله کلاژن را تحریک کرده و موجب تسریع تولید آن می شود. در طی 90 تا 180 روز آینده در پاسخ به ترمیم زخم، بافت ها را تحریک کرده و منجر به لیفتینگ و استحکام بیشتر در درازمدت می شود، که نتایج آن می تواند تا سال ها ماندگار باشد.

 

همچنین تونیسیته و تمام ویژگی های صورت مانند چشم ها، گونه ها، دهان، چانه و پوست را بهبود می بخشد و جایگزینی مناسب برای بوتاکس با امکان حفظ حرکات صورت است. برای حفظ لیفتینگ پوست پس از جراحی عالی است و استاز خون، جای زخم و بی حسی را درمان می کند.

 

مهمترین نکته درباره هایفو، کیس سلکشن و انتخاب درست است.  مثلا زمانیکه افراد افتادگی هایی دارند که تنها راه حل آن هایفو است. هایفو با توجه به تعداد جلسات و میزان جواب دهی اش مناسب همه کیس ها نیست.